משרד רואי חשבון
073-2400700

החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים הינו החזר מס המתקבל ממס הכנסה לעובדים שכירים, ההחזר נובע בשל העובדה כי המס הנכון שצריך העובד לשלם בהתאם לפקודת מס הכנסה, עבור שנה מסוימת, נמוך מהמס ששילם העובד באותה שנה. ההחזר נעשה במסגרת הגשת דוח שנתי על ידי העובד למס הכנסה , ובמקרים בהם נמצא כי תשלומי המס אשר שולמו על ידי העובד לאורך השנה אכן גבוהים מחבות המס אותה הוא היה אמור לשלם, העובד יהיה זכאי לקבל את ההפרש כהחזר מס.

הסיבות הנפוצות ביותר בגינן העובד השכיר יהא זכאי לקבלת החזרי מס כוללות:

החלפת מקום עבודה במהלך שנת המס

חודשים בהם העובד לא עבד בשל אבטלה, חופשה ללא תשלום או לידה

עובדים המתגוררים ביישובים בהם מוענקת לתושבים נקודות זיכוי בתשלומי המיסים

חיילים משוחררים

תרומות המעניקות זיכוי במס

סיום תואר אקדמי משנת 2005 ואילך

ילד נטול יכולת המקנה נקודת זיכוי

מסחר בניירות ערך

ועוד מגוון נרחב של סיבות במסגרתן מוענקות לעובד השכיר הטבות מיסוי המקנות לו הפחתה בתשלומי המס.

במחלקת המיסים הפועלת במשרדנו, ישנם רואי חשבון ויועצי מס העוסקים בבדיקת זכאותכם להחזרי מס בהתאם לנתוני ההכנסות ותשלום המס שלכם ובהתאם לכל הטבות המס להם אתם זכאים על פי פקודת מס הכנסה, בדיקה זו נעשית לגבי כל שנה בנפרד. במידה ונמצא כי אתם זכאים להחזר מס אנו דואגים לערוך את הדוח ולהגיש את הבקשה להחזר המס לפקיד השומה הרלוונטי לגביכם.

חשוב לציין כי במידה ועובד מגיש דוח להחזר מס מבלי שהוא בדק עם איש מקצוע מתאים כי אכן מגיע לו החזר מס, יתכן כי מס הכנסה יגלה שלא רק שלא מגיע לו החזר מס אלא נוצר לו חבות במס שהוא יהיה חייב לשלם. לכן כדי להימנע ממצבים אלו חשוב להגיש את הדוח השנתי עם כל הנתונים הרלוונטיים ולאחר שאיש מקצוע בדק שאכן מגיע לכם החזר מס.

חשוב שתדעו- החזרי מס ניתן לקבל באופן רטרואקטיבי עבור 6 שנות עבודה, כאשר החזרי המס להם אתם זכאים הינם צמודים למדד ונושאי ריבית שנתית 4%, דבר המאפשר לכם ליהנות מסכום כספי נכבד במידה ותמצאו זכאים להחזרי מס.

המשרד מלווה אתכם לאורך כל הליך בדיקת הזכאות והגשת הבקשה, וזאת עד לקבלת כספי ההחזר לחשבון הבנק הפרטי שלכם. רוצים לדעת יותר על החזרי מס לשכירים? אנו מזמינים גם אתכם ליצור עמנו קשר.