הלוואות בערבות מדינה בעקבות משבר הקורנה

הלוואות בערבות מדינה בעקבות משבר הקורנה

משרד האוצר הודיע על פתיחת  מסלול מיוחד בקרן להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה כדי לסייע בהתמודדות עם השפעות נגיף הקורונה על המשק.
במסגרת המסלול הייעודי, המוקם בשיתוף בנק ישראל, יוכלו הבנקים להעמיד הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, בשיעור מוגדל של ערבות מדינה.
המסלול מיועד להעמדת הלוואות למימון הון חוזר לעסקים בעלי מחזור שנתי שאינו עולה על  100 מיליון ₪ בשנה ואשר יציגו קשר סיבתי בין הקשיים התזרימיים וצרכי ההון החוזר של העסק לבין התפרצות הנגיף.

עדכון מיום 30.3.2020:

המדינה הרחיבה את ההקלות לעסקים במסגרת הקרן, כדלקמן:

  • הלווה לא יידרש לשלם את הריבית על ההלוואה במהלך השנה הראשונה לאחר העמדת ההלוואה, והמדינה היא זו שתישא בעלות הריבית לבנק עבור תקופה זו. בנוסף, כדי להקל על העסקים ככל שניתן, המערכת הבנקאית הביעה את נכונותה להירתם ולהפחית את שיעור הריבית הממוצע בהלוואות הקרן לעד 1.5% מעל ריבית הפריים.
  • הרחבת הקריטריונים לזכאות להלוואה כך שגם עסקים בעלי מחזור שנתי שאינו עולה על  400 מיליון ₪ בשנה.
  • ביטול הצורך בהגשת תכנית עסקית ומסמכים נלווים נוספים במועד הגשת הבקשה לקבלת הלוואה, כך שהעסק לא יידרש להיערכות מוקדמת לצורך הגשת הבקשה.
  • הקלה בשיעור הערבויות האישיות כך שלא יעלו על הערבויות האישיות הקיימות ללקוח בבנק.
  • הפנייה ישירה של בקשת ההלוואה לבנק, ללא צורך בבדיקה מקדימה מטעם המדינה.
  • קיצור זמני הטיפול בבקשת ההלוואה כך שיאושרו עד 7 ימי עסקים ממועד הגשת הבקשה.

משרדנו מרכז ומלווה הכל ההליך להגשת הבקשה עד לקבלת ההלוואה כאמור, תוך בדיקת תנאי הזכאות המצטברים והספקת האישורים הנדרשים לצורך הוכחת הנ"ל.

ניתן לפנות ישירות לרו"ח רזיאל חדד, נייד 052-3114305 מייל [email protected], שמטפל בהגשת הבקשות.